Liveklasser via zoom

När covidrestriktionerna var som tuffast vintern -21 började vi undervisa alla våra klasser digitalt. När restriktionerna sedan släppte så var det många som hade upptäckt vad härligt det var att yoga och meditera i grupp utan att behöva gå hemifrån. Och vi upptäckte hur roligt det var att kunna ha med människor från HELA landet på våra klasser. Så vi har fortsatt att sända våra klasser digitalt. Och vi älskar det! Läs nedan för våra aktuella klasser:


Yinyoga

Onsdagar klockan 20.00-21.00 och fredagar kl 12.00 -12.45 blir du guidad genom härliga och stillsamma pass där du ges möjlighet till att varva ner, öka kroppens rörlighet och samla kraft. Vi har drop in till samtliga klasser så maila kurser@studiostilla.se för aktuell länk sedan är det bra att hänga på.

Det finns flera olika alternativ till att betala. Billigast blir det om du löser ett terminskort. Terminskort onsdagar hittar du här och terminskort för fredagarna här. Vill du gå på samtliga klasser så finns det ett mycket prisvärt kort här! Eller så löser du ett 10-kort som du kan använda på valfria klasser under hela 2023. Observera att du själv får hålla reda på hur många gånger du använt på ditt 10 kort.

Vill du betala per gång så swishar du i 150 kronor (onsdagar) och 120 kronor (fredagar) till: 1232412831 i samband med det passet du är med på! 

Vad är yinyoga?

Yinyoga är en stilla yogaform som passar de allra flesta och positionerna utförs främst i sittande och liggande. Det är en modern yogaform med rötter i den tidiga yogatraditionen och den beskrivs ofta som en mix av indisk yogafilosofi, mindfulness och traditionell kinesisk medicin. I yinyoga jobbar vi, till skillnad mot mer dynamisk yoga, med mjuk stretch av bindväv, leder och ligament. Då dessa vävnader behöver tid på sig för att mjukna stannar vi i positionerna länge – uppemot 5-7 minuter. Vi jobbar även med andning, medvetenhet och långsamhet vilket gör att yinyoga är ett fantastiskt verktyg för att släppa på stress och spänningar och stilla sinnet. 

Alla kan yoga, men det är viktigt att utgå från sig själv och den egna kroppen. Vi är alla olika och har olika förutsättningar. I yinyoga strävar vi ingenstans och det finns inte heller något mål i positionerna. Detta gör att yogaformen passar både den vana yogin och den som är nybörjare. För att stötta upp kroppen använder vi oss av props, såsom bolster, klossar och filtar. Har du inte detta hemma är det inget hinder utan du kan istället använda kuddar, filtar, några tjocka böcker och ett ihop rullat täcke. Bara fantasin sätter gränser.


Kvällsmeditation

Känner du att du vill ha hjälp med din meditationsträning och samtidigt få ett skönt avslut på din dag? Då tycker vi att du skall hänga på oss och vår kvällsmeditation nästa period med start tisdagen den 14/2 Under 5 tisdagar så träffas vi via zoom och kör en ca 30 minuter lång meditation tillsammans. Vi ses mellan 21.30 och 22.00 då Matilda guidar oss till ett fint avslut på dagen och för en god natts sömn.

Syftet med dessa tillfällen är att du ska få ett riktigt skönt avslut på din dag. Vår önskan är att du förbereder dig för läggdags innan träffen genom att göra alla dina kvällsrutiner så som äta kvällsmat, borsta tänderna och allt vad du sysslar med på kvällen. 

Du anmäler dig till träffarna genom att köpa kursen i vår webbshop. När du köpt kursen så får du mer information och zoomlänken till din mail ett par dagar innan kursstart

Från tidigare deltagare:

Matilda har en mjuk och skön röst som guidar en sakta genom meditationen. Jag har gjort mig redo för sängen och är nerbäddad när det är dags. Det är olika meditationer varje gång men resultatet har alltid varit densamma: lugn och ro i kroppen. Jag rekommenderar helhjärtat att vara med på Matildas kvällsmeditation.

Jag vill verkligen tacka för de fantastiska kvällsmeditationerna! De har hjälpt mig att sova gott, ibland i anslutning till meditationen, ibland lite senare. Matilda har en otroligt vilsam och lugnande röst! Jag har redan anmält mig till nästa omgång

Jag har längtat till varje tisdagkväll, och märkt att jag faktiskt sover bättre på natten – även fast jag går upp efter och fixar lite innan jag hoppar i säng.